Modele de lux

Bancuri cu soferi

Auto

Curiozitati auto

Navigation

Cum ne pregatim masina pentru iarna

Cum ne pregatim masina pentru iarna


Cel mai important este sa trecem la anvelope de iarna. Comparativ cu anvelopele de vara, cele de iarna au o consistenta diferita, oferind tractiune sporita la temperaturi mai joase de 7 grade Celsius. De asemenea, anvelopele de iarna au profilul benzii de rulare mai adanc, permitand o aderenta buna pe zapada si carosabil inghetat.
Verificarea nivelului de ulei. Pe langa nivelul de ulei este important sa verificam de asemenea, sa nu fie scurgeri, crapaturi la conducte sau pur si simplu, sa fie pus corect capacul.
Verificarea antigelului este o operatie importanta pentru a asigura o functionare optima a motorului si opreste inghetul, dar ajuta si la incalzirea, respectiv racirea vehiculului. Este foarte important sa nu combinam un tip de antigel cu altul, acest lucru poate duce la o uzura accentuata a instalatiei.
Verificarea stropitoarelor de parbriz si a stergatoarelor are atat un rol estetic cat si unul de siguranta. Este important sa verificam daca stropitoarele nu sunt infundate si daca stergatoarele nu au un nivel avansat de uzura. De asemenea sugeram folosirea solutiilor speciale pentru sezonul rece, care ajuta la dezghetarea parbrizului.
Verificarea bateriei. Trebuie sa verificam daca aceasta este in parametri de functionare, daca este cumva fisurata, daca bornele sunt oxidate si daca nivelul acidului este optim (in cazul bateriilor la care se poate verifica acest nivel).
Verificarea luminilor, incalzirii si dezaburirii sunt esentiale iarna. De obicei iarna vizibilitatea este redusa, asa ca nimic nu poate fi mai rau decat un far ars, un bec spate sau o semnalizare care nu functioneaza. Fiind iarna, trebuie sa verificam daca sistemul de incalzire functioneaza la parametri normali si daca dezaburirea isi face datoria.


 Verificarea bujiilor, atat la motoarele diesel cat si la motoarele pe benzina este foarte importanta. La motoarele diesel, defectarea sau slaba functionarea a uneia sau a mai multor bujii duce la imposibilitatea pornirii motorului la temperaturi scazute. La motoarele pe benzina, in afara de imposibilitatea pornirii motorului, intervine si functionarea neregulata a acestuia, chiar si in cazul fericit in care motorul porneste.
Verificarea franelor este cea din urma, dar este extrem de importanta. Iarna este cel mai greu sa franezi si cel mai periculos. Tocmai de aceea trebuie sa fiti sigur ca placutele sunt in stare buna, ca lichidul de frana este la nivelul corect si ca toata instalatia este in stare optima de functionare. 
Share

Post A Comment:

2 comments:

  1. Salutare! Da, ma bucur sa facem un schimb de linkuri. Dar linkurile sa fie plasate pe bara din dreapta, cum este la tine Blogroll! Multumesc si Sarbatori Fericite!
    http://blogulluilaur.wordpress.com/

    RăspundețiȘtergere
  2. OK linkul a fost plasat pe blogul meu !!!!

    RăspundețiȘtergere