Navigation

Cum redresam bateria auto

Bateria auto este un element esential pentru confortul calatoriilor noastre. De calitatea ei depinde punctualitatea noastra, dar si buna dispozitie si siguranta.
Indicii ca bateria trebuie redresata
1) Indicatorul de bord cu semnificatia „baterie descarcata” arata acest lucru (nu se stinge dupa cateva secunde de la rasucirea cheii in contact pe 3/4).
2) Desi electromotorul si contactul sunt in stare buna de functionare, motorul ezita sa porneasca.
3) Aprinzand farurile, observam ca acestea raman stinse sau sunt „chioare”. Incercand sa claxonam, observam ca zgomotul este lipsit de „suflu”.
4) Informatia ca bateria este descarcata se obtine cel mai bine cu ajutorul voltmetrului.

Inutilitatea incarcarii bateriei
Daca bateria prezinta deformari, umflaturi, fisuri, incarcarea ei nu este numai inutila, dar si primejdioasa (s-ar putea ca intregul ei continut sa curga, iar acest lucru sa fie precedat de o mica si gratioasa explozie).
Daca bateria este una care prezinta „ochi magic” si acesta indica „baterie moarta”, probabil ca incarcarea va fi in zadar.
Daca si ieri am incarcat bateria si astazi necesita iar redresare, sunt sanse mari ca bateria sa nu „tina” curentul sau ca alternatorul sa nu incarce. In acest caz, e posibil ca motorul sa porneasca dupa redresare, dar in trafic sa ramanem fara servofrana.

Pregatirea bateriei pentru redresare
Daca bateria este una care necesita intretinere, trebuie verificat nivelul electrolitului. Daca acesta a scazut sub minim, se completeaza cu apa distilata.
Se verifica bornele bateriei si – in cazul in care prezinta urme de coroziune sau depuneri – se curata.
Daca incarcarea se face cu ajutorul altui autovehicul, se verifica daca contactele sunt stranse.

Redresarea cu ajutorul cablurilor de incarcare
1) Folosind cablurile cu clesti pentru incarcare, se conecteaza (– la – si + la +) bateria autoturismului care trebuie incarcata de bornele acumulatorului unui alt autoturism care are motorul pornit.
2) Se porneste motorul.
3) Se scot cablurile de incarcare, pe rand.
4) Se lasa bateria la incarcat.


Incarcarea cu ajutorul redresorului
1) Se demonteaza acumulatorul auto, avand grija sa nu atingem clemele de partile metalice ale caroseriei (altfel putem provoca scurtcircuite). Este indicat sa scoatem intai clema bornei +.
2) Redresorul poate avea mai multe pozitii de incarcare. El trebuie fixat pentru incarcare de 12V.
3) Se pune redresorul in priza.
4) Se ataseaza bornele la clestii corespunzatori ai redresorului (– la – si + la +), pe rand, tinand clestii de partea izolata.
Incarcarea poate dura pana la 18 ore. Cel mai bine este sa verificam incarcarea cu ajutorul voltmetrului, insa in lipsa acestuia, putem folosi „ochiul magic” al bateriei. Exista si redresoare care se opresc in momentul in care incarcarea bateriei este corespunzatoare.
5) Cand acumulatorul este incarcat, se scot pe rand clestii redresorului, tinandu-i de partea izolata, apoi se scoate redresorul din priza.
6) Se monteaza bateria pe masina (este obligatoriu ultima sa fie montata borna +).
7) Se verifica contactele sa fie ferme.




Dupa redresare
Trebuie utilizat un voltmetru pentru a masura incarcarea. In functie de performantele acumulatorului, trebuie sa indice peste 11,5 V cu motorul oprit si peste 13,8 V cu motorul pornit si farurile aprinse.
Daca nu avem un voltmetru si nu putem imprumuta unul, putem aprinde farurile si observam daca intensitatea lor nu scade, apoi ne deplasam intr-un service pentru masurare.

Sfaturi pentru prelungirea timpului de utilizare a bateriei
1) Contactele de la bornele bateriei trebuie sa fie ferme.
2) Daca regimul de utilizare al autoturismului impune numeroase porniri de pe loc, dar distante scurte de parcurs, se recomanda redresarea bateriei, fie cu ajutorul redresorului, fie cu ajutorul unor calatorii mai lungi (minim o ora), efectuate periodic.
3) Daca urmeaza o perioada in care autoturismul nu va circula (mai multe zile sau luni: din cauza unei echipari necorespunzatoare, a unei defectiuni tehnice, a permisului suspendat) este bine sa fie demontata una dintre bornele bateriei. Pe parcursul perioadei si la final, este indicat ca acumulatorul sa fie masurat si – daca este cazul – redresat.
4) Consumatorii trebuie – pe cat este posibil – redusi pe timpul stationarii. Ascultand muzica in timp ce motorul este oprit, lasand pozitiile aprinse (cu atat mai inutil, aprinzand farurile), mai ales daca stationarea este indelungata, se poate descarca acumulatorul auto.
5) Adaugarea unor consumatori suplimentari trebuie sa ne determine sa masuram si eventual sa reglam incarcarea bateriei. De exemplu iarna, cand folosim intens instalatia de incalzire sau chiar mai adaugam o aeroterma suplimentara cu adaptare la bricheta, eventual si un sistem audio cu subwoofer, este bine sa verificam daca, cu acesti consumatori suplimentari si cu farurile aprinse, incarcarea se desfasoara in parametri, iar in caz contrar sa o reglam.
6) In momentul pornirii motorului, este bine sa fie opriti consumatorii (farurile sa fie stinse, la fel si lumina din interior, muzica sa fie oprita).
Share

Post A Comment:

7 comments:

  1. Cam care este durata medie de viata la un acumulator de masina?

    RăspundețiȘtergere
  2. PIESE AUTO AFTERMARKET
    DISTRIBUITOR PIESE AUTO CAMIOANE
    COMENZI PIESE AUTO AFTERMARKET ONLINE
    Contact : Tel | 0754-590-775
    Parteneri :

    Piese PEUGEOT
    www.piesepeugeot.ro

    Piese CITROEN
    www.piesecitroen.ro

    Piese AFTERMARKET
    Distribuitor piese auto aftermarket
    www.pieseautoaftermarket.ro

    Piese CAMIOANE
    Distributie piese camioane
    www.distribuitorpiesecamioane.ro

    Broker asigurari Iasi
    www.Broker Asigurari Iasi.ro

    RăspundețiȘtergere
  3. Felicitari pentru blog.

    Simple sau tunate masinile sunt o nevoie. Cu ceva ani in urma earau un moft.
    Masinile sunt bijuterii ale barbatilor. Femeile cumpara bratari, cercei de milioane de lei, noi barbati ne delectam cu ceva piese, leduri si alte nimicuri.


    Mult noroc in toate.

    RăspundețiȘtergere
  4. Super tare articolul! Mi-a placut foarte mult! Multumesc

    RăspundețiȘtergere
  5. ETOS Private Assistance Romania


    http://www.etos.ro



    Solutii profesioniste de administrare a flotelor auto. Asistenta rutiera.
    Inchirieri autoturisme, autoutilitare, camioane.
    Asigurari auto, viata, locuinta.
    Piese auto mecanica si caroserie.
    Solutii & service apa, gaz, energie.
    Servicii medicale.


    https://www.facebook.com/pages/ETOS-Private-Assistance/172387129621039

    https://plus.google.com/117805634585002004305/about

    RăspundețiȘtergere
  6. Mi-a placut articolul, contine informatii relevante. Felicitari!

    RăspundețiȘtergere
  7. INTEGRA BROKER de ASIGURARE - Iasi | ASIGURARI RCA

    Integra Broker ofera consultanta GRATUITA pentru cele mai potrivite asigurari auto Rca, Casco, Locuinte, Calatorii, Malpraxis, Agricole in Iasi, Bacau, Neamt, Suceava, Botosani

    http://www.integrabroker.ro

    RăspundețiȘtergere