Modele de lux

Bancuri cu soferi

Auto

Curiozitati auto

Navigation

Pregatirea masinii de vara

Iesirea din  iarna a masinii si pregatirea acesteia pentru sezonul cald trebuie facuta inca din primele zile in care astfaltul este uscat deja.
Iata in continuare ce ar trebui sa faceti pentru ca masina dumneavoastra sa fie in conditii optime.
Starea tehnica
Pe timp de iarna se pot uza foarte usor bucsele, pivotii, articulatii, capete de bara deoarece cand mergem iarna cu masina, cu siguranta dam si peste strazi care au sleauri adanci care ne forteaza sa mergem prin ele, chiar daca tragem noi de volan. Nu mai zicem de gropi, diferente de nivel, gheata, etc.In plus, mai tot romanul care sta la bloc a fost nevoit sa faca putin off-road, ca sa iasa cu masina din spatele blocului sau de pe strazi laturalnice, lucru care nu se intampla pe timp de vara. Prin urmare, tot ce inseamna articulatie la masina a fost putin mai solicitat.
Si mai este ceva. Din cauza nametilor mari, multi soferi si-au dat seama ca masinile lor incep sa aiba o vibratie in volan, daca merg cu viteze mai mari de 70 km/h. Si e normal, pe timp de iarna. Rotile s-au incarcat cu gheata si s-au dezechilibrat. Insa acea vibratie care poate fi una destul de puternica, duce la uzura in caseta de directie, capete de bara, etc.
Si franele trebuie verificate. Chiar daca nu am tinut frana de mana trasa si nu s-a blocat, am intalnit situatii de placute care au inghetat pe disc. Si cand masina s-a pus in miscare, s-a auzit o trosnitura destul de puternica. Nu e nimic grav, dar asta inseamna ca pistonul de la etrier da semne ca se blocheaza. In afara de asta, franarea brusca impreuna cu baltile si zapada poate duce la discuri ovalizate. Iar daca cumva am uitat frana de mana trasa si am mers cu discurile sau sabotii blocati, putem sa fim siguri ca am stricat ceva pe acolo sau am uzat peste masura placute / discuri.
Pe viitor, e bine de stiut ca daca cumva vedem ca avem frana blocata, inghetata, nu trebuie sa plecam cu masina asa. Fortam rotile, fortam etrierul si stricam discul si placutele. Trebuie sa aducem un bidon cu apa fierbinte si sa stropim etrierul, furtunul, tamburul sau ce reusim sa vedem prin spitele rotii. Apa calda va dezgheta apa din piston / etrier si sistemul se va debloca. Macar asa suntem siguri ca nu stricam nimic.




 Partea electrica
Tot ce inseamna electricitate incepe cu bateria masinii. Chiar si cele mai performante baterii pot ceda, fie ele si noi, daca nu am mai pornit masina de luni bune. Diferenta dintre o baterie noua si una veche este ca cea noua poate fi resuscitata si folosita din nou.
Daca ne-a lasat bateria, putem incerca varianta cea mai simpla, cu tras curent de la alta masina. Daca insa peste cateva zile moare iar, treaba e clara: avem nevoie de una noua. Acelasi lucru se va intampla si daca o punem pe redresor. Daca in scurt timp o sa cedeze, nu mai avem ce face cu ea.
Indiferent daca am pornit sau nu masina, trebuie sa ne uitam putin si la becurile masinii. Nu pentru ca se ard, ci pentru ca de la frig si umezeala, contactele se oxideaza si nu mai fac contact. Acelasi lucru se poate intampla si cu altceva, CD-playerul de exemplu, cu luminile de interior sau alte contacte prin bord.
Daca cumva se intampla ca dupa iarna, contactul sa va faca figuri, merita sa incercati o varianta. Mai precis, daca bordul se aprinde, dar nu se invarte electromotorul, puteti tine contactul mai multe secunde. De obicei, se oxideaza ceva pe traseu, dar cand tinem lung contactul se incalzeste circuitul si se face astfel legatura. E o varianta, nu inseamna ca e si cea buna, depinde de situatie.
Share

Post A Comment:

0 comments: