Una din verificarile pe care conducatorul auto trebuie sa le faca este verificarea periodica a uleiului la autoturisme. Aceasta verificare este o sarcina esentiala a procesului de intretinere a masinii. Daca nivelul nivelul de ulei nu este cel corespunzator, motorul dvs. este supus unui stres nedorit si poate fi serios afectat.
Verificarea uleiului este recomandata la fiecare 1000 de km sau, inainte de a pleca la drum lung.
Pentru a putea efectua un control corect, este bine sa opriti motorul (pentru ca in timpul functionarii acestuia, uleiul din baia de ulei este preluat pe pistoane, acesta ajutand la ungerea corespunzatoare a orificiului dintre camera pistoanelor si pistoane.)
Acest proces nu este unul foarte greu. In general toate autoturismele sunt dotate cu o joja - aceasta fiind o tija din metal sau plastic - ea avand la capatul vizibil un inel cu ajutorul caruia o puteti scoate din orificiul special conceput pentru aceasta. La capatul celalalt este un marcaj. Acest marcaj ne ajuta sa ne dam seama daca nivelul uleiului este cel corect sau nu. De obicei, la aproximativ 3-5 cm de partea inferioara (partea care intra in motor) are o gradatie hasurata sau formata din cateva linii. Nivelul minim este atins in momentul Iin care uleiul atinge doar gradatia ce se afla spre extremitatea inferioara a jojei. Pentru a avea un nivel corespunzator, acesta nu trebuie sa depaseasca gradatia maxima. Nivelul trebuie sa fie, in general, intre cele doua lini.
Nu numai nivelul trebuie sa ne intereseze. Fiecare ulei are alta vascozitate. Fiecare producator de motoare prescrie (ca un medic), uleiul corespunzator pentru motorul fabricat de acesta. dupa un anumit timp de functionare, acest ulei isi pierde din vascozitate. Acest lucru se poate constata atunci cand punem un deget pe joja, In locul unde aceasta are o pata de ulei (in general pe partea inferioara) si incepem a pipaii cu degetul mare, degetul uns cu ulei. Putem observa ”grosimea” uleiului prin aceasta metoda. Cei care cunosc acest lucru stiu ca vascozitatea unui ulei se refera la rezistenţa sa relativa la curgere la diferite temperaturi. Un ulei trebuie, nu numai sa fie suficient de “subţire” incat sa curga bine la temperaturi joase, dar trebuie sa fie si suficient de “gros” sa poata menţine o protecţie adecvata la temperaturi inalte.
Anunturi Auto http://www.anaro.ro
RăspundețiȘtergere