Unul din obiceiurile proaste ale mecanicilor de la noi e ca nu monteaza piesele aduse de consumator ci monteaza altele la mana a doua si pastreaza pentru ei piesele noi .
Cum ne protejăm: marcați discret aceste piese sau notați-vă seriile lor de identificare. Verificăți-le imediat după ieşirea din service.
2. Nu vă înlocuiesc consumabilele
Filtrele de aer, filtrele de ulei,cele de combustibil sunt cele care îi trimit pe cei mai mulţi clienţi în service, ca parte a operaţiunilor obişnuite de revizie. Aici se înregistrează o mulțime de furturi pentru ca angajaţii nu înlocuiesc aceste filtre, deşi pe fişă scriu că le-au înlocuit.
Cum ne apărăm: marcați discret aceste consumabile cu un marker, astfel o să puteți vedea dacă au fost sau nu schimbate. Cereți să primiți piesele vechi.
3. Mașina este plimbată pentru verificare
După anumite modificări este normal ca un mecanic să dea o tură cu maşina pentru a vedea cum se comportă în urma modificărilor aduse, în special dacă acestea au implicat intervenţii la motor sau trenul de rulare. Dar uneori, tura durează excesiv de mult sau e făcută cu talpa la podea, mai ales în cazul mașinilor sport sau de putere.
Ce trebuie sa faceți: notați-vă atent numărul de kilometri şi nivelul de carburant din rezervor înainte să duceți maşina în service.
4. Nu schimbă, de fapt, uleiul
Atunci cand aduceți un bidon de ulei de cea mai bună calitate pentru a fi schimbat unii mecanici nu scurg decțt o parte din uleiul vechi şi completează cu o parte din uleiul nou. Restul rămâne la ei.
Ce trebuie sa faceți: efectuați aceste operaţiuni doar în service-urile în care puteţi vedea, printr-un geam transparent, operaţiunile pe care le execută mecanicii.
5. Îţi umflă factura cu piese la suprapreţ
Una dintre cele mai utilizate metode de a te păcăli este umflarea preţurilor pieselor comandate chiar de către service. Unele service-uri chiar impun faptul ca aceste piese să fie comandate prin intermediul lor.
Ce trebuie sa faceți: cereți insistent să vedeți exact care sunt piesele recomandate pentru a fi schimbate. Cautați singur preţurile acestora şi, pe cât posibil, comandă-le singur.
6. Îţi recomandă operaţiuni de servisare inutile
Multe service-uri îţi recomandă operaţiuni de servisare inutile, pe care le adaugă pentru „a fi siguri” că rezolvă problema. Intrați la service pentru a rezolva o bătaie la motor, și aflați că maşina are tot felul de probleme, una mai gravă ca alta.
Ce trebuie sa faceți: documentați-vă din nou foarte bine cu privire la cauzele probabile ale problemei pe care o are mașina ta. Cereți să vi se explice clar şi detaliat de ce este necesară fiecare dintre operaţiunile de servisare propuse.
acestea sunt numai unele din metode.inventivitatea este la cote maxime in domeniu.
RăspundețiȘtergere