O masina este, scuzati-mi comparatia, ca o femeie. Trebuie musai intretinuta daca vrei sa te mandresti cu ea si mai ales daca vrei sa te simti confortabil in ea. De aceea, este esential sa nu neglijati drumurile la service, sa va puneti semne de intrebare atunci cand sesizati zgomote ciudate si orice alt tip de anomalie.
Inspectia tehnica perioadica nu este neaparat o garantie a starii autoturismului dumneavoastra. Desi aceasta verificare este reglementata prin lege (odata la 2 ani pentru autovehicule cu cel mult opt locuri, odata la 6 luni pentru autovehicule destinate transportului de persoane si odata la 1 an in cazul autovehiculelor de peste 3,5 tone, care transporta marfa), intre timp pot surveni altfel de defectiuni care nu trebuie ignorate.
Respectati perioadele si datele de service stabilite de constructor. Daca masina este noua, pentru a nu pierde certificatul de garantie revizia trebuie realizata la service-urile agreate de producatorul auto. In cazul masinilor second hand, este recomandata revizia la fiecare 10.000 de kilometru parcursi, moment in care se schimba asa-zisele consumabile (filtre, ulei).
Daca mergeti mai mult prin praf, drum nisipos sau iarna, cand sunt imprastiate saruri pe sosea, este indicat sa schimbati filtrul de aer la 7000 km. In general, placutele de frana trebuie schimbate la 40.000 de kilometri.
O data pe luna verificati blocurile optice. Farurile trebuie sa fie curate, iar becurile arse, inlocuite. Verificati becurile de semnalizare, faza de intalnire si faza lunga. Rugati pe cineva sa va spuna daca se aprind stopurile atunci cand apasati frana.
Cel putin o data pe luna verificati presiunea in pneuri, inclusiv la roata de rezerva, asigurandu-va ca este cea recomandata de constructor. O puteti face la cea mai apropiata benzinarie, care are un compresor.
In general, se recomanda inlocuirea anvelopelor la 60.000 de kilometri, insa in calcul intra si alti factori precum tipul pneurilor, conditiile de drum si stilul de condus. Daca sunt prea tocite, atunci trebuie inlocuite, pentru a nu va pune in pericol pe dumneavoastra si pe ceilalti participanti la trafic. Anvelopele tocite nu mai au aceeasi aderenta, iar distanta de franare creste simtitor.
Verificati perioadic lichidele de parbriz, de frana, de racire si nivelul uleiului. Luati joja din dotare, introduceti-o in in baia de ulei si ghidati-va dupa insemnele “Min” si “Max”. Ideal este ca nivelul sa fie cat mai aproape de marcajul Max. Inainte de a verifica uleiul, asigurati-va ca motorul este rece. Daca este negru la culoare, atunci trebuie inlocuit.
Daca stergatoarele lasa urme pe parbriz, le puteti curata cu o solutie compusa din apa si otet. Daca dupa curatare, murdaresc in continuare si scartie, atunci a sosit vremea sa le inlocuiti.
Spalati masina cel putin o data pe luna, atat exterior, cat si interior, si curatati imediat excrementele de la pasari, care pot afecta iremediabil vopseaua. Ceruiti-o cel putin o data pe an pentru a-i reda luciul.
Investiti in piese auto recomandate de producator si evitati “chilipirurile”. Desi economisiti ceva bani, in general, acestea proavoaca si mai multe pagube.
Evitati zonele de parcare aglomerate pentru a nu va trezi cu mici zgarieturi in urma manevrelor de parcare efectuate de dumneavoastra sau de alti participanti la trafic. Gasiti o zona mai retrasa, chiar daca asta inseamna sa mergeti mai mult pe jos.
Blog cu informatii auto diverse
Click here to load more...
Linkul a fost adaugat in prima pagina la sectiunea parteneri (vezi jos!) :)
RăspundețiȘtergereAstept raspuns :) La multi ani!
In legatura cu schimbul de link-uri titlul ar fi ZEISIM iar link-ul www.zanoschiemanuel.blogspot.com.Tu cum vrei sa apari?(ma refer la titlu)
RăspundețiȘtergere